Biografie

Narodil se v Texasu, v roce 1998 vystudoval na CalArts elektronickou hudbu a zvukový design pro hudbu a film. Brzy nato se setkal se Shadem Scottem, který mu po EP „Coded“ pomohl na svět s debutem „L'usine“ vydaným na Isophlux Records. Lusine se rozhodl, že ideálnější půda pro rozvoj kariéry se rozprostírá v Seattlu, kam se po vydání prvního alba přestěhoval. Roku 2002 vydal album „Iron City“ na labelu Hymen, na kterém se objevil o dva roky dříve jako Lusine Icl s releasem „Freak“ a kompilačním CD „Condensed“.

Roku 2003 se vedle Hymen stalo jeho „domácím labelem“ vydavatelství Ghostly International, na kterém o rok později po nějakých menších releasech vydal album „Serial Hodgepodge“. Oproti debutu bylo zvukově čistší a komplexnější, ale pořád podle vlastních slov pracoval „se zvukovými sekvencemi spíše jako s oddělenými vrstvami“. Po pár dalších EP a dvanáctipalcích se tamtéž zrodilo album „Podgelism“, kde se Lusine stylově usadil do ambientnější, křišťálově čisté elektroniky. Ještě téhož roku vydal selekci vybraných remixů z tohoto alba, které pro něj vytvořili například Lawrence nebo Apparat.

To se událo i navzájem, kromě Apparata Lusine jako producent remixoval například britského Alexe Smokea. Objevil se na mnoha kompilacích, které vyšly na vydavatelstvích jako Mute, !K7, Asthmatic Kitty, Shitkatapult či Kompakt; byl zamíchán v setech Svena Vätha či Luciana.

Vystupoval po státech i Evropě, hrál i v londýnském klubu Fabric a v Seattlu spolupracoval s video umělcem Scottem Sunnem. Díky studiím má k vizuálnímu umění blízko, díky čemuž spolupracoval na dvou filmech (loňském Snow Angels a letošním Linewatch ). Co se týče srovnání jeho sólové tvorby s tvorbou pro film, Lusine říká: „Největší rozdíl je v tom, že ve své vlastní hudbě jsem zodpovědný za své vlastní nápady a ve filmové hudbě je to více o tom vytvářet něco, co koresponduje se scénou a přizpůsobuje se vizi režiséra.“

Letos vydal Lusine své poslední album „A Certain Distance “, ze kterého již kromě hitovky „Two Dots “ remixoval další tři skladby. Album je oproti předchozím popovější, ale zvukové sekvence již soudržně drží struktury skladeb. „Baví mě pracovat s teplými zvuky se zajímavými texturami. Pokud můžu přijít s nějakými zemními texturami a stále si přitom udržet po stránce struktury precizní zvuk, tak to je to, co preferuji.“ Kritika se shodla, že na novém albu se mu to více než povedlo.

Czech Crossroads pošle kapely do světa

Czech Crossroads pošle kapely do světa

Diskuze o interpretu

 

Tyto internetové stránky používají soubory cookie. Více informací zde.

 

Copyright 2000-2017 MEDIA MARKETING SERVICES a.s., Koperníkova 6/794, Praha 2, PSČ 120 00
www.abradio.cz