Vyšlo poslední album skupiny Priessnitz

  • Vyšlo poslední album skupiny Priessnitz Fotogalerie (2)
    • 11.10.2016
    • Tisk

    Nejen hodiny a dny strávené ve studiu, ale také intenzivní ruční práce... i to nabízí nové, a zřejmě poslední řadové album kapely Priessnitz nazvané "Beztíže", které vyšlo u Supraphonu v pátek 7. října 2016.

    Sdílejte článek:

Kapela, jež se na novince dle vlastních slov vrací "v kruhu na místo činu", se při tvorbě vizuálního stylu alba spojila s grafickým designérem a pedagogem pražské VŠUP Petrem Babákem a vznikl unikátní koncept, kdy je každý kus Beztíže jedinečným dílem s kresbou některého z členů Priessnitz.

"Bylo to vlastně docela jednoduché, sešli jsme se v kavárně, kde jsem Petrovi navrhl, jestli by nechtěl udělat design našeho nového alba Beztíže. A protože tuším, že minimálně v devadesátkách jsme jeli na stejné vlně, co se hudby týče, bylo jasné, že Babák je náš člověk. Pak už jsme to nechali na něm a jeho spolupracovnících z Laboratoře,” komentuje Jaromír Švejdík začátek spolupráce.

Sám Petr Babák k tomu pak říká: "Beztížné kresby - to byl základní impuls a dále nosné téma, kdy chceš nakreslit něco, co důvěrně znáš, co umíš, ale naším nástrojem ani náhodou. V rámci dvou intenzivních sezení tak následně vznikla naprosto originální sada boxů, na které se přímo podílela ruka toho či onoho kapelmajstra. Někdy záznamové kresby jako od Milana Grygara, jindy přísný obal rovnou použitelný pro britskou postpunkovou kapelu Bauhaus. Dostali jsme se i vizuálně blizoučko k ikonickému obalu Unknown Pleasure od Joy Division, totiž jeden nástroj složený z pěti černých fixek zavěšených do elastických gumiček a nervní linka autora navrch, to málem dokázal... V té hromadě ale najdete třeba i naprosto beztížnou čmáranici na první pohled jako od půlročního dítěte. Těšte se prostě na hrabačku!”

Album je zabalené do průhledné DVD krabičky tak, aby maximálně vynikl grafický koncept vytvářený speciálními nástroji Laboratoře Petra Babáka a Matěje Hanauera

Pokreslování obalů ale není jediná ruční práce, kterou kapela v souvislosti s albem Beztíže absolvovala. Jak prozradil Jaromír Švejdík, říkají tak Priessnitz i způsobu, jakým album nahrávali, tedy "postaru" po jednotlivých písních.

"Chtěli jsme natočit pravdivé album, tedy aby hrálo tak, jak to hrajeme na podiu, nic víc, nic míň. Bylo jasné, že k tomu budeme potřebovat velké studio a velkého producenta. Proto padla volba na Sono a producenta Dušana Neuwertha, který měří bezmála 190 cm, a patří ve svém oboru k tomu nejlepšímu, co tu máme. Celej koncept nahrávání vymyslel on, tedy od přípravných prací ve zkušebně, přes natáčení nástrojů v Sonu a posléze vokálu u mě na baráku v Jeseníkách, až po závěrečný mix,” dodává Švejdík, který zároveň přiznává, že Neuwerthův vliv na finální zvuk Beztíže byl zásadní: "S Dušanem se známe spousty let, takže přesně ví, co jsme za kapelu a co potřebujeme. Ač má album Beztíže neuvěřitelně přirozený zvuk, jen Dušan ví, kolik práce a pochybností ho to stálo.”

Priessnitz se navíc také stali kurátory listopadového čísla časopisu Full Moon a aktivně spoluvytváří jeho kompletní obsah. Členové kapely zde odhalí mnoho inspirací a oblíbených kapel, unikátní bude také obálka magazínu, která vyjde hned ve dvou podobách. Časopis vyjde 14. listopadu

Nové album Priessnitz poprvé představili naživo hned den po oficiálním vydání, tedy v sobotu 8. října, kdy zahrárli v Priessnitzových léčebných lázních v Jeseníku.

Další koncerty jsou pak v plánu v prosinci, aby si fanoušci mohli novinku pořádně naposlouchat. 

www.supraphon.cz

 

Související články

Líbí se vám článek?
Sdílejte ho prosím

 

Tyto internetové stránky používají soubory cookie. Více informací zde.

 

Copyright 2000-2017 MEDIA MARKETING SERVICES a.s., Koperníkova 6/794, Praha 2, PSČ 120 00
www.abradio.cz