Bruce Dickinson se podílí na vývoji rovolučních vzducholodí

  • Bruce Dickinson se podílí na vývoji rovolučních vzducholodí Fotogalerie (3)
    • 31.03.2014
    • Tisk

    Frontman Iron Maiden Bruce Dickinson investoval 450 tisíc amerických dolarů (v přepočtu přibližně 11 a čtvrt milionu korun) do vývoje nového vzdušného plavidla.

    Sdílejte článek:

Má tak vzniknout nejdelší „letadlo“ na světě, jehož vývoj bude stát asi 100 milionů dolarů (tedy zhruba 25 milionů korun).

Informoval o tom pořad stanice BBC TopGear.

HAV Airlander od britské společnosti Hybrid Air Vehicles je vzducholoď dlouhá jako celé fotbalové hřiště, tedy o nějakých 1800 metrů delší než Boeing 747.

Původní koncept velké americké vojenské vzducholodě LEMV se přerodil do projektu série civilních britských vzducholodí Hybrid Air Vehicle/Airlander.

Dickinson, který je zvyklý pilotovat Boeing 757, kterým přepravuje kapelu Iron Maiden po světě na koncerty, jakožto investor doufá, že tyto nové stroje bude prodávat.

„Přinese to velké změny v tom, jaké stroje můžeme mít ve vzduchu a co všechno můžeme udělat,“ řekl Dickinson stanici BBC.

„Vzducholodě tady byly vždycky, jen čekaly na technologie, díky kterým bychom je mohli lépe využít,“ dodal frontman Iron Maiden.

Bruce Dickinson taky chce podpořit publicitu těchto vzducholodí tak, že se strojem nového typu uskuteční dvě cesty kolem zeměkoule, od pólu k pólu.

„Poletíme nad Amazonským pralesem a některými největšími světovými metropolemi a celé to budeme streamovat na internetu,“ slibuje zpěvák a nadšený pilot.

Celý stroj můžou řídit pouze dva lidé a je schopen přepravit náklad o hmotnosti 50 tun.

Obecně byly stroje HAV Airlander původně navrženy hlavně jako létající centra pro vojenská pozorování, komunikaci a elektronický průzkum.

Dále měly plnit funkci nákladních vzducholodí.

Pentagon ale od projektu LEMV z finančních důvodů ustoupil, a tak druhá zmíněná funkce vystoupila do popředí.

Vzducholoď pohánějí 4 dieselové motory, každý o výkonu 350 koňských sil a může se pohybovat rychlostí až 160 km v hodině.

První předváděcí lety by se měly uskutečnit příští rok.


Související články

Líbí se vám článek?
Sdílejte ho prosím

 

Tyto internetové stránky používají soubory cookie. Více informací zde.

 

Copyright 2000-2014 MEDIA MARKETING SERVICES a.s., Koperníkova 6/794, Praha 2, PSČ 120 00
www.abradio.cz