Hudební marketing a nové technologie – IV. díl

  • Hudební marketing a nové technologie – IV.  díl
    • 18.02.2007
    • Tisk

    V posledním díle této série se zaměříme na situaci, kdy víme, že jsme výjimečný talent a svět nám dříve nebo později bude ležet u nohou, nicméně žádné vydavatelství s námi tuto vizi nesdílí. Není třeba házet flintu do žita, protože ve věku informačních technologií není nic nemožné.

    Sdílejte článek:

V současnosti není nic jednoduššího než se podržet principu DIY (do it yourself, neboli udělej si sám) a založit si vydavatelství vlastní. Ano, od té doby, co je naše země členem prohnilého kapitalistického západu, může každý z nás podnikat na vlastní pěst. Donedávna však s sebou vedení vlastního vydavatelství neslo dosti podstatné náklady na výrobu a distribuci fyzických hudebních nosičů. Pokud jste vydávali na mezinárodní úrovni, zasílání nosičů distributorům a obchůdkům dosti prodražilo vaši produkci, nemluvě o nejistotě, zda balík dorazí do cíle.

Dnes je však situace nakloněná byznysu na stoprocentně elektronickém principu. Takový label se vůbec nemusí zabývat fyzickými nosiči, protože na internetu je možné desky vydávat a distribuovat ve formě souborů a hranice států jaksi nejsou překážkou. Ve světe vznikají nové a nové prodejny, kde si lze skladby zakoupit a poměrně nedávno se takové objevily i u nás.

Princip fungování elektronického labelu je stejný jako u toho „fyzického“, vytvoříte desku nebo singl, oslovujete distributory nebo jednotlivé obchody, propagujete svou produkci. Přestože vám odpadnou výrobní náklady, není radno podcenit marketing – nikdo jiný jej za vás neudělá! Pro hudební tvůrce spočívá výhoda vlastního vydavatelství hlavně v tom, že obejdou prostředníky, kteří se nejen snaží kontrolovat jejich umělecké záměry, ale také ubírají část zisku.

Pokud to tedy myslíte s hudbou vážně, zamyslete se nad pořízením živnosti a rozjezdem vydavatelské činnosti. Kromě ostatních kroků potřebných k zahájení podnikání musíte vědět, jakými kanály budete hudbu distribuovat, jestli budete oslovovat přímo jednotlivé online obchody, nebo tuto záležitost předáte do rukou distribuční společnosti (například Iris). Opět platí zásada, že je třeba přemýšlet v globálním měřítku – pak má i marginální styl šanci oslovit dostatečné množství zákazníků.

V každém případě musí být vaše „zboží“ prodejné, jméno vydávané kapely musí být zavedenou značkou. Tím se dostáváme k předešlým dílům tohoto seriálu, kde byly popsány některé návrhy, jak výše zmíněného docílit. Na závěr je ještě nutné dodat, že hudba, to nejsou rohlíky – proto je třeba měřit minimálně třikrát, než provedete první řez.

Líbí se vám článek?
Sdílejte ho prosím

 

Tyto internetové stránky používají soubory cookie. Více informací zde.

 

Copyright 2000-2014 MEDIA MARKETING SERVICES a.s., Koperníkova 6/794, Praha 2, PSČ 120 00
www.abradio.cz