Hudební marketing a nové technologie – 1. díl

  • Hudební marketing a nové technologie – 1. díl
    • 21.12.2006
    • Tisk

    S příchodem Internetu se každému nabízí celá škála možností, jak upozornit na svou hudbu. Na rozdíl od hudebníků o generaci starších mají i české kapely větší možnost se prosadit. Jak k tomuto cíli maximálně využít technologie si řekneme v tomto seriálu. První díl našeho seriálu bude pojednávat o technologiích, které nejsou tak docela nové, nicméně jejich efektivní využití může kapelu zviditelnit. Budeme se bavit o webové prezentaci.

    Sdílejte článek:

Existuje dnes ještě skupina, která nemá vlastní webové stránky? Ne, žádná taková rozumná kapela neexistuje. Jsou ale využity efektivně? To je už trochu jiná otázka. Je velký rozdíl mezi amatérskou stránkou bez obsahu a dobře postavenou prezentací. Nebudeme se zabývat detaily, ale zmíníme několik zásadních věcí.
**Adresa a hosting

**
Webovou prezentaci můžete vystavit na velkém množství serverů, které nabízejí místo (webhosting) zdarma. Pak ovšem riskujete to, že až budete někomu diktovat adresu typu www.freehosting.cz/…nky/~001xp6/, dotyčný si ji nezapamatuje. Dalším kamenem úrazu můžou být reklamní bannery, kterými si provozovatel hostingudohání peníze, které vy chcete ušetřit. I když je možné najít i hosting bez reklamy, nějaké omezení tam bude, to se vsaďte – například v množství dat, které si od vás návštěvníci můžou stáhnout.

Takže: nebojte se trochu zainvestovat jak do hostingu, tak do nákupu domény. Adresa www.mujband.com zní přeci jen o něco lépe než ta o pár řádků výše.
**Wanastovy****wje­ci, ty se mají

**
Stránky by měly být optimalizovány pro vyhledavače, taky aby si vás fanoušci našli – takže lidem, kteří hledají punk rock, by se měla ukázat i vaše kapela. Měli byste si svůj web registrovat na katalozích stránek (seznam, centrum). Snažte se házet odkazy kamkoli to jen půjde. Používejte internetová fóra.

Pokud plánujete být tak slavní, že vás fanoušci budou hledat podle jména, následujte kapelu, kterou podezírám z předvídání vývoje Internetu. Následujte Wanastovy wjeci, protože mají tak unikátní jméno, že vždy najdete stránky o nich. O hypotetické skupině s názvem Domácí potřeby se to říct nedá.
**Obsah

**
Stejně jako obchod musí obsahovat zboží, webovky hudební kapely musí obsahovat hudbu. To zaprvé. Bez muziky (mp3) nemá váš web smysl.

Dále by se návštěvníci měli dozvědět něco o vás, data vašich koncertů, diskografii, mohli by zhlédnout fotografie nebo videa.
Důležitým momentem webu je jeho aktuálnost. Alespoň jednou týdně je vhodné přidat nějakou novinku, protože chcete, aby vaši návštěvníci měli důvod se vracet.
Na netu naleznete spoustu informací, jak postavit efektivní a funkční web. Jako kapela můžete využít nějakého fanouška-programátora, který z lásky k vaší hudbě porodí pěknou prezentaci zadarmo
 

Líbí se vám článek?
Sdílejte ho prosím

 

Tyto internetové stránky používají soubory cookie. Více informací zde.

 

Copyright 2000-2017 MEDIA MARKETING SERVICES a.s., Koperníkova 6/794, Praha 2, PSČ 120 00
www.abradio.cz