Alba Pink Floyd se musí prodávat vcelku – tak zní soudní verdikt

  • Alba Pink Floyd se musí prodávat vcelku – tak zní soudní verdikt Fotogalerie (23)
    • 12.03.2010
    • Tisk

    Britská rocková legenda Pink Floyd vyhrála soudní bitvu s nahrávací společností EMI. Tu žalovala kvůli tomu, jakým způsobem prodává skladby Pink Floyd na internetu.

    Sdílejte článek:

Londýnský soud rozhodl, že EMI musí na webu prodávat koncepční alba Pink Floyd vcelku a ne po jednotlivých písních. Kapela je po vydavatelstvím EMI už od roku 1967. Pink Floyd se nelíbil také způsob, jakým EMI vypočítává honoráře z online prodeje.

Dnešní vítězství Floydů u soudu je ale jen poloviční. Soudce sice dnes EMI zakázal prodávat skladby Pink Floyd jednotlivě bez svolení skupiny, EMI se ale podařilo dosáhnout toho, aby rozhodnutí o výši online honorářů zůstalo v tajnosti. Společnost také musí zaplatit 40 tisíc liber za soudní výlohy a soudce později rozhodne o výši pokuty.

Skupina se vždy spíš vyhýbala singlům a soustředila se na alba, která obvykle propojuje příběh. Platí to hlavně o fenomenálním The Wall, ale i o komerčně nejúspěšnější desce Dark Side of the Moon a dalších titulech, včetně Wish You Were Here nebo Animals.

Právník skupiny Pink Floyd, Robert Howe, zdůraznil, že si muzikanti „chtějí ponechat uměleckou kontrolu“ nad svými počiny. Že jejich „jednolitá“ alba by neměla být rozdělována, podporuje i smlouva s EMI. Pink Floyd podepsali poslední kontrakt se společností ještě před tím, než se na internetu objevily online obchody jako iTunes, kde si mohou zájemci kupovat jednotlivé skladby.

Proti rozdělování alb vystupují i další muzikanti, včetně rockové skupiny AC/DC. Umělci mají navíc z prodeje jednotlivých skladeb méně peněz, než z prodeje celých alb. To je podle britských médií jeden z důvodů, proč se hudba Beatles dosud neprodává online.

Pink Floyd – Learning to Fly

 

Podobní interpreti

Související články

Líbí se vám článek?
Sdílejte ho prosím

 

Tyto internetové stránky používají soubory cookie. Více informací zde.

 

Copyright 2000-2014 MEDIA MARKETING SERVICES a.s., Koperníkova 6/794, Praha 2, PSČ 120 00
www.abradio.cz