Coldplay v Praze „zaplejou“ už za týden

  • Coldplay v Praze „zaplejou“ už za týden Fotogalerie (21)
    • 14.09.2008
    • Tisk

    Jedna z nejúspěšnějších současných kapel, britští Coldplay, zamrazí za týden poprvé českou metropoli. Osm let po „parachutistickém“ debutu, šest po prudkém prokrvení hlavy a tři po doučování rovnic o dvou neznámých, přivezou desku Viva La Vida Or Death… to All „Czech“ Friends.

    Sdílejte článek:

Před dvanácti lety nastartovali úspěšnou hudební kariéru a poprvé se sešli v hlubinách študákovských duší na koleji Londýnské univerzity. Po singlech Safety, Brothers & Sisters a Blue Room*přišel přelomový rok 2000 – spolu s pestrým hitem *Yellow a vystoupením na kultovním Glastonbury seskočil ze zamrzlého hudebního nebe i úspěšný debut Parachutes. Ten si to volným pádem namířil rovnou na špici prodejní hitparády. Coldplaysi hned úvodním albem získali jak ocenění kritiky (Brit Awards, Grammy), tak i posluchačů a jejich peněženek (5 miliónů prodaných nosičů).
O dva roky později odbily dobře nařízené Clocks vydání další desky s názvem A Rush Of Blood To The Head. „Krvelačná“ dvojka přinesla hity In My Place, Politik nebo The Scientists a vysloužila si nálepku Nejlepší nezávislé hudební album za velkou a Nejlepší britské album za malou louží. Vedle muziky se Coldplay „vrhli“ i na charitativní činnost (Live 8, Band Aid 20), strávili víc než rok na celosvětovém turné a znovu zazářili na festivalu v Glastonbury, kde se blýskly covery vodácké Barbie Girl nebo nesmrtelné pohodovky What A Wonderful World Louise Armstronga.
Vydání dalšího alba předcházel náročný nahrávací maratón, kapela strávila osmnáct měsíců v osmi studiích napříč USA a Velkou Británií. Pověstná trojka X & Y se neprojevila jako rovnice o dvou neznámých a navázala na úspěchy svých předchůdců. Hned po uvedení obsadila albový trůn v osmadvaceti zemích světa a stala se druhou nejrychleji prodávanou nahrávkou v Británii.
Je neskutečné, jak rychle siColdplayvydo­byli neochvějné místo mezi nejúspěšnějšími zástupci britské hudební společnosti. Pouhé tři studiovky stačily, aby mladá čtyřka trumfla světovou scénu a nechala vzniknout pojmu nového „plejícího“ fenoménu. A čím že jsou tak výjimeční? Silné melodie, akusticko-elektrické kytarové symfonie, spojení zasněné melancholické plačtivosti, tíživé naléhavosti a euforické naděje… Chce se říci: Nic, co by bylo tak neobvyklé… Jenže šikulové Coldplay dokáží všechny tyhle běžně používané hudební zbraně spolehlivě namířit a geniálně pospojovat…
Stejně tak, jako je tomu i u aktuální desky Viva Death And All His Friends. Ta v barvách francouzského romantismu a revoltující svobodyEugèna Delacroixe opanovala hudební trh v polovině letošního června. Vedle taktovky hudebního mága Briana Ena se pod ní podepsaly i temperamentní atmosféra jihoamerického a španělského prostředí, ve kterých nahrávka vznikala. Výsledek je jednoduchý – No. 1 v šestatřiceti zemích světa, rekordní prodeje a oslavné kritiky…
Vítězné tažení britské čtyřky na domácí půdě však paradoxně ukončila čtyřka švédská, a navíc už dávno rozpadlá. Legendární ABBAdobyla špici britského žebříčku nejprodávanějších alb se svou kompilací Gold – Greatest Hits, která vyšla v létě 1992. Coldplay tak mohli konstatovat jen Mamma Mia a přenechat trůn nesmrtelné skandinávské formaci.
Pódiový kabátek novým Viva ** songům kapela navlékne i na nadcházejícím evropském turné. To odstartuje v pondělí 1. září ve francouzském Štrasburku. V průběhu září a října „zamrazí“ **Coldplay starý kontinent hned na dvaceti koncertních zastávkách.

Do pražské O2 Arény skupina dorazí za týden – 22. září.

Předprodej vstupenek na pražský koncert byl zahájen už v polovině června a dále probíhá prostřednictvím terminálové sítě SAZKA, a.s. Fanoušci si mohou vybrat z pěti kategorií. K dispozici jsou vstupenky na stání u pódia (1 390 Kč), bystrozrakým jedincům postačí stoják „obyčejný“ za 1 290 Kč a milovníci sedaček si „zahřejí“ místa v cenových relacích od 1 100 do 1475 Kč.

Líbí se vám článek?
Sdílejte ho prosím

 

Tyto internetové stránky používají soubory cookie. Více informací zde.

 

Copyright 2000-2014 MEDIA MARKETING SERVICES a.s., Koperníkova 6/794, Praha 2, PSČ 120 00
www.abradio.cz