Hudební marketing a nové technologie – II. díl

  • Hudební marketing a nové technologie – II. díl
    • 05.01.2007
    • Tisk

    V prvním díle jsme si zrekapitulovali záležitosti vskutku elementární, dnes pokročíme trochu dál. Probereme si možnosti, jak využít i jiné zdroje propagace, než vlastní webovou prezentaci.

    Sdílejte článek:

Pokud jsme neznámou kapelou, můžeme mít skvělý web a přesto po nás pes neštěkne. Naším cílem bude tedy poohlédnout se po jiných místech na netu, kde bychom se mohli zviditelnit. Možností se nabízí několik, jen musíte mít co nabídnout – to už jsme nakousli v minulém díle.

Takže je nutné mít k dispozici demo (můžete jej také nazvat „debutové album vydané samonákladem,“ zní to trochu lépe), kterým se budete prezentovat, další pro skupiny samozřejmou aktivitou je živé hraní. Prostě něco, o čem je možné psát. O tom, že Jarda, Standa a Míra založili kapelku, nikdo psát nebude (pokud ovšem dotyční nejsou ex-vyvolení, -bigbrotheři nebo -superstáři).

Jestliže je tedy co nabídnout, pusťte se do aktivity. Vyhraďte si nějaký čas průzkumem internetu a hledejte hudební servery, amatérské fanziny nebo internetová rádia. Pro každý styl hudby bude samozřejmě existovat jiná množina takovýchto míst, hledejte ta, která co nejvíce vyhovují stylu vaší kapely.
Napište provozovatelům nebo přispěvatelům, co jste zač a zeptejte se, jestli by nechtěli vaše *„debutové album vydané samonákladem“*re­cenzovat, popřípadě jestli nechtějí zajít na koncert (pokud jsou geograficky nablízku). Nezapomínejte, že internet je globální záležitostí stejně jako hudební subkultury a tudíž je možné kontaktovat i zahraniční média. Pokud si nejste jistí svou angličtinou, požádejte někoho, kdo si jistý je, aby za vás komunikoval.
Ovšem pozor – nezůstávejte pouze u e-mailového kontaktu. Jestliže recenzent projeví zájem o vaší hudbu, neposílejte mu vaše mp3jky v příloze, ani odkazy – nikdo se tím zabývat nebude! Pěkně vypalte CD, opatřete fešným obalem, přiložte popis vaší kapely včetně všech kontaktů a odkazů. Velmi profesionálně může působit přibalení datového CD, obsahujícího dokumenty o kapele, texty písní nebo fotografie kapely, kterými je možné proložit potenciální článek o vás.
Nezapomeňte, že člověk, kterému svou hudbu posíláte, už pravděpodobně zapomněl, že má od vás čekat zásilku a že nebudete jediní, kdo mu něco posílá. Výše popsaný postup použijte i při zasílání vašich nahrávek hudebním vydavatelstvím. Znám i případy lidí, kteří ke svému balíčku přibalili dárečky v podobě bonbónů – někdo tomu říká všimné, někdo korupceJ. 
Pokud o vás někde napíšou, neopomeňte na dotyčný článek odkázat ze svých stránek – mělo by to však být i naopak, ujistěte se tedy, že v článku napsaném o vás bude odkaz na vaše stánky. Vracíme se tedy k prvnímu dílu tohoto seriálu o plnohodnotné webové prezentaci. Čtenář recenze na vaší hudbu musí mít možnost si udělat obrázek sám, takže pokud si nebude moci poslechnout něco od vás, jedná se o promarněnou příležitost.
Příště si povíme něco o tom, jak si dělat přítele, neboli jak se socializovat. Budeme se tedy bavit o sociálních sítích

Líbí se vám článek?
Sdílejte ho prosím

 

Tyto internetové stránky používají soubory cookie. Více informací zde.

 

Copyright 2000-2017 MEDIA MARKETING SERVICES a.s., Koperníkova 6/794, Praha 2, PSČ 120 00
www.abradio.cz