The Horrors - Skying: Zase jedna platňa roku

• The Horrors - Skying: Zase jedna platňa roku Fotogalerie (16)
    • 27.07.2011

Uf, přesně tohodle jsem se bál. Že budu muset vztáhnout svoje prasácký ruce na tuhle desku.

Uf, přesně tohodle jsem se bál. Že budu muset vztáhnout svoje prasácký ruce na tuhle desku. Jenom se podívejte na tu spoušť.

Musicserver recenze – deset z deseti, a deset minut po opuštění jejich webu mi z rohu monitoru pořád tečou slzy dojetí. Palinoman na svojí sociální plkací síti statusuje Skying jako (zatím) album roku a pěje ódy na profesionální rozhánění mraků (nechtěli už Rusové ovládat počasí?).

The Horrors – Skying

Vydáno: 11.7.2011

Skladby: Changing The Rain, You Said, I Can See Through You, Endless Blue, Dive In, Still Life, Wild Eyed, Moving Further Away, Monica Gems, Oceans Burning

Vydavatel: XL Recordings

Kam vlhký oko dohlídne, tam se skví úhledňoučkej nápis, upletenej jako věneček nevinnosti z jarních květinek: „JE TO PROSTĚ SKVĚLÉ ALBUM“. Ou jé, odteď budeme mluvit spisovně, a protože Sheena byla parazit, zabili jsme ji, rozsekali na malinkatý kousky, naházeli do kovovýho barelu, zalili kyselinou, pro všechny případy i zabetonovali, zakopali u sousedů na zahradě a pro jistotu ještě kriminálce poslali anonym, že Novák se poslední dobou choval nějak divně. Transformace ze spratkovitýho floutka v černým, kterej si máchá vlasy v polívce a nevidí přes ně na nic kromě sebe sama, protože je sebestřednej, egomaniakální parchant, co ví, že vypadá jinak, a tím pádem dobře, je téměř u konce. Nihilistickej a teatrální lo-fi mazec je definitivně pochovanej neutuchající ambicí ukázat světu, že umění fakt existuje, myslím tím to hudební umění, který sice ve svý podstatě skoro nikdo nechápe a nedokáže ho definovat, něco ho na něm škrábe, kouše a k uzoufání škrtí jako krepsilonovej rolák, ale zaboha to nepřizná, protože tohle je děsně, ale děsně důležitý… Co? No přece tvářit se, že věci, kterejm nerozumíme, ale pojmenuje je někdo jinej, nás automaticky zprošťujou povinnosti si vytvořit opravdu vlastní úsudek, bez ohledu na křik ptáků (ano, teď tím myslím TY ptáky, ne zpěvnou faunu) kolem.

Nebudu nikdy chodit v neděli do kostela. Nebudu nikdy nosit košile s límečkem, kravatu a mluvit slušně. Nepřestanu se koukat na porno a nepřestanu poslouchat dobrou muziku jenom proto, že někdo řekne, že je špatná. Nezačnu blahořečit věci, o kterejch jsem díky letitý zkušenosti přesvědčenej, že jsou blbý jenom proto, že jsou z nich všichni kolem vysraný. Kdyby nic, všechny zmiňovaný influence, na který jsem narazil v souvislosti s novou deskou The Horrors, mě vlastně iritujou a nikdy jsem je neměl rád, ba co víc, nesnášel jsem je. Konkrétně Simple Minds. Psychedelic Furs nemusím. Spiritualized jsem kdysi zkoušel rozlousknout, ale asi se mnou stroboskop nic zásadního nedělá a nemám zkušenosti s těma správnejma drogama. Vlastně se žádnejma drogama. Asi budu brečet. Jsem handicapovanej. Do prdele! Spacemen 3 oukej, to byla aspoň jízda, ne nějaký akademický kňourání. Pink Floyd jsou veskrze píčovina, se Sidem Barrettem to asi ještě šlo, ale tomu rozumí tak leda Omar Rodríguez-López, a to je stejně magor, takže to se nepočítá. Fajn, ať je jejich další deska třeba kreténskej křesťanskej manifest, zpívanej v autotunovaným sanskrtu, kluci si můžou vzájemně nasoukat do rektálů vinylový desky Seržanta Vepře a Franka Zappy, komplet diskografie Stone RosesJesus And Mary Chain a rozsejvat po celý zpustošený planetě mír, lásku, medovej hluk, a svý přihřátý polaroidový fotky rozhazovat společně s portrétama Dalajlamy, Charlese Mansona a Darth Vadera (případně Eddieho Veddera). Je mi to fuk. Kašlu na ně. Pro mě reinventovanej shoegaze končí někde u The Big Pink, protože to je aspoň prdel. Ta holka z Comanechi je asijský péčko sama o sobě a Robbie s Milem jsou vožralové a pařmeni, který klidně řeknou, že další deska bude silně ovlivněná hip hopem, než aby se srali do nějakejch hlubokomyslnejch uměleckejch sebeexpresí, co jsou ve finále jenom jeden velkej smradlavej prd, kterej stejně odnese vítr. Fuck you, hodný Frankensteinové! :-D