Vožužlej a uvidíš sám. Ne, to není porno, to je retro!

Tak tomuhle se říká recka na první dobrou. Bleskorecka. Rychle a zběsile, třeba… šest. Bez Devon Aoki a toho brouka pytlíka, co si myslí, že je něco jako novej Bruce. Není.

Arctic Monkeys – Suck It and See

Vydáno: 6.6.2011

Skladby: She's Thunder­storms, Black Treacle, Brick by Brick, The Hellcat Spangled Shalalala, Don't Sit Down 'Cause I've Moved Your Chair, Library Pictures, All My Own Stunts, Reckless Serenade, Piledriver Waltz, Love Is A Laserquest, Suck It And See, That's Where You're Wrong

Vydavatel: Panther

Arctic Monkeys taky nejsou The Libertines, že jo. A James Ford není, ehm, Josh Homme. Tohle je exemplární old fashion deska se vším všudy, klidně by se mohla linout ze starý kazety (to je ta placatá, obdélníková věc, co se strkala do kazeťáku, kde byla magnetická hlava a snímala prach z magnetickýho pásku, vážení a milí mladí přátelé), mírně přitažený a občas pomačkaný, a bylo by to věrný.

Brick By Brick, hehe, ti kluci maj zatraceně zvrácenej smysl pro humor, protože to je jako mondénní verze přiteplenejch AC/DC, stejnosměrnej a střídavej, dovnitř a ven. Fuck, tohle je fun. Nervní šmodrchance frenetickejch kytar vystřídalo až kabaretní šalala, cheesy, ale přitom rafinovaný a odlehčený, s notnou dávkou nadsázky, byť brilantně odpálený. Svatá trojice Nick Cave, Morrissey a Jarvis Cocker se potměšile šklebí z ikonickýho airbrushovýho paskvilu, kterej tahle parta v opilosti sundala ze zdi, postavila hlavou dolů a pochcala v domnění, že to je ohromná psina, ale přitom jeden každej z nich moc dobře ví, že tohle jsou kmotrové jejich čtvrtý desky, i když o tom ani jeden z těch strejdů nemá páru. Reed. Cohen. Bowie. T-Rex. Dumb shit rock n' roll. Nevím, asi jsem byl předpojatej, protože „čtyřka“ je vždycky tricky, jejich začátky mě poznamenaly víc, než bylo zdrávo, a tím pádem každá další deska mělnila moje nadšení z prvotního extatickýho šoku. Začal jsem bejt podezřívavej, a zároveň mě obepínala a pořád obepíná sílící skepse z toho, co přináší kytarový panoptikum, a britská poprocková scéna nowadays mě uspává a nudí.

Ale mám pro sebe jednu cennou radu, která snad může fungovat i na vás. Dám si to párkrát dokola, nechám se oblbnout, možná se zmatlám, dobrovolně penetruju vlastní bubínky tím medovým retrem s potměšilým sarkasmem vespod, a pak tomu třeba přijdu na chuť. Tohle předsevzetí má už něco do sebe, no ne? A v pátek freestyle, uf!

Arctic Monkeys – Brick By Brick