Politagitka ve službách inspektora Emo

  • Politagitka ve službách inspektora Emo Fotogalerie (18)
    • 20.05.2011
    • Tisk

    Tak trochu podezřívám zadavatele z nějakýho osobního záseku na Rise Against…

    Sdílejte článek:

Tak trochu podezřívám zadavatele z nějakýho osobního záseku na Rise Against, když mi v průvodním mailu píše: Já vím, vyšlo to už v březnu, ale nemusíme mít recenze jen na ultra nový věci. No tak jo, no, hehe.

Rise Against – Endgame

Vyšlo: 11. 3. 2011

Skladby: Architects, Help Is On The Way, Make It Stop (September’s Chil­dren), Disparity By Design, Satellite, Midnight Hands, Survivor Guilt, Broken Mirrors, Wait For Me, A Gentlemen’s Coup, This Is Letting Go, Endgame

Vydavatel: DCG / Interscope

Endgame? Mám v tom hledat nějakej podtext? Sentimentu je v týhle scéně až až, tak to nebudu dál rozfoukávat (nebo vlastně, proč ne?!?). Rise Against natočili svou šestou desku, možná nejkompaktnější a nejtvrdší v jejich poměrně impresivní historii. Neuhnuli přitom ani o jeden mosh-pití skok od svý vášnivý zarputilosti poučovat mladý sofistikovaný punks (ne ty šmudly, co frčej na peří nebo toluenu a maj křiváka s nášivkou Exploited, aniž by věděli, kdo Exploited jsou) o politickejch tématech a světonázorovejch věcech, který jsou sice dost elementární, ale zato náležitě radikální a doleva. Což je trochu paradox, protože tahle kapela už dávno překročila pomyslnej Rubikon oddělující svět idealistickejch revolucí od toho komerčně úspěšnýho, jelikož Rise Against patřej dlouhodobě k artiklu, kterej se na punkový scéně moc dobře prodává.

Jejich komerční hook je vlastně ještě paradoxnější, protože je primárně postavenej na všudypřítomný nasranosti. A už zmiňovaným sentimentu. A na messages, který ale na můj vkus začínaj bejt jenom něco, co mělo kdysi váhu, ale uvízlo v zajetí anthemickýho punk rocku, kterej funguje na zabijáckejch riffech, a evidentně si jich všímá víc než idejí, který už dávno padly žehem. Nebo se z nich staly papírový čertíci do loutkovýho divadla pro naivní děti s levičáckou nášivkou na rukávě.

Jakkoliv je Endgame silný album (možná i díky produkci Billa Stevensona z legendárních The Descendents), tu magii revolty a vzdoru už prostě nemá, ať se snažím sebevíc ignorovat povrchnost hesel jako ‚don't you remember when you were young, how you wanted to set the world on fire‘ (hned úvodní věc Architects). Přesto, nebo právě proto musím říct, že Endgame je sakra uposlouchatelná deska, někde mezi míň kýčovitejma Bad Religion blahý paměti, někde kolem Suffer řekněme, plná melodickejch vychytávek tak trochu v duchu toho nejlepšího od Alkaline Trio, a místama mi připomíná navztekanej a zároveň trochu smířenej podtext At The Drive-In z období In Casino Out (říkám místama, a je to spíš možná proto, že to slyšet chci).

Když už se ráchám v hodně zapomenutejch vodách, který kdysi byly tak domácký, mám pro vás jeden tip mimo Rise Against. Dan Sena, jeden z chlápků, kterej má evidentně stejnej background jako já, ale dneska patří k jedný z akvizic produkující hodně ostrý electro a je asociovanej s mým oblíbeným labelem D im Mak, nedávno vyhodil na svůj Soundcloud profil něco jako mixtape, nebo spíš řekněme kompilaci, kterou nazval 90's Post Hardcore/Indie/Emo Survival Kit. Tahle skvostná kompilace obsahuje poklady od Evergreen, Garden Variety, Drive Like Jehu, Fugazi, Julia, Sparkmarker, Iconoclast, Hot Water Music, Sunny Day Real Estate, Quicksand, Braid, Promise Ring, At The Drive-In a mrak dalších. Někdy připomenout si kořeny je očišťující, překvapivě emotivní, radostný a ehm, sentimentální v tom dobrým slova smyslu. Takže nový Rise Against jakože dobrý v tomhle kontextu. Spokojená, Simoneto?

Líbí se vám článek?
Sdílejte ho prosím

 

Tyto internetové stránky používají soubory cookie. Více informací zde.

 

Copyright 2000-2014 MEDIA MARKETING SERVICES a.s., Koperníkova 6/794, Praha 2, PSČ 120 00
www.abradio.cz