Beastie Boys - Hot Sauce Committee Part Two: Glóry, glóry holelůja!

• Beastie Boys - Hot Sauce Committee Part Two: Glóry, glóry holelůja! Fotogalerie (3)
    • 11.05.2011

Jen si to vezměte: někdo dlouhý roky natáčí desku, který dá název řekněme Třesky Plesky Pt. 1

Jen si to vezměte: někdo dlouhý roky natáčí desku, který dá název řekněme Třesky Plesky Pt. 1. Předělává, ubírá, přidává, kroutí čudlíkama a vzteká se a furt s tím není spokojenej. Tak se prostě nakrkne, hodí to za hlavu a pro jistotu natočí desku úplně jinou. A tý dá název Třesky Plesky Pt. 2.

Beastie Boys – Hot Sauce Committee Part Two

Vydáno: 2.5.2011

Skladby: Make Some Noise, Nonstop Disco Powerpack, Ok, Too Many Rappers (New Reactionaries Version) (featuring NAS), Say It, The Bill Harper Collection, Don’t Play No Game That I Can’t Win (featuring Santigold), Long Burn The Fire, Funky Donory, The Larry Routine, Tadlock’s Glasses, Lee Majors Come Again, Multilateral Nuclear Disarmament, Here’s A Little Something For Ya, Crazy Ass Shit, The Lisa Lisa/Full Force Routine

Vydavatel: EMI

Dává to nějakej smysl? Ne, nedává, who cares. U Beastieboysů doma nikdy nic moc nedávalo. V tom dobrým významu slova, abysme si rozuměli. Jsou to paka a… who cares, že jim je přes čtyřicet. Nejenom, že to je první bílá rapová kapela, oni jsou jedním z vůbec prvních ghetto gangů z doby, kdy vlastně ještě ani neexistoval hip-hop industry a byznys, a všechno, co udělali na nekonečný přímce od punkový kapely přes intergalaktický vychytávky a Fight for Your Rights až po dnešek, jsou originály originálů. Tahle parta si na krk zaslouží nejen řetěz z kočičího zlata s vobrovitánským znakem mercedesu, ale i ultimátní hip-hopovej metál, a k tomu piedestal ze všech prodanejch desek, kterej jejich z platiny uhňácaný alter ega vynese až do oblak, takže nebudou skoro vidět.

Hot Sauce Committee Part Two je časově nezařaditelnej fragment B-Boys historie, kterej by se klidně dal posunout před Paul's Boutique, nebo naopak někam za další tři imaginární desky, který maj Mike D, MCA a Ad-Rock teprve před sebou (kurva, doufám, že maj!), a nikdo by to nepoznal. Někdo to může považovat za placatej nudnej handicap, někdo za setsakramentskou přednost, hodnou králů bílýho rapu, kterejma tihle tři bezesporu jsou. Po necelejch sedmi hubenejch letech od poslední regulérní řadovky, po nešťastný epizodě s rakovinou hrtanu, která postihla MCA a všechny k smrti vyděsila, je tu konečně slušnej happy end, kterej ale není happy endem pro samotný Beasties, protože HSC Pt. 2 je hodně razantním připomenutím se světu a ani zdaleka nedeklaruje nějakej blížící se konec nebo fade out do zaslouženýho hip-hopovýho důchodu se slušnou penzí.

Jakkoliv nahlíženo na tuhle kolekci neoretro tracků, je to prostě poctivá práce, bez mučení a přemlouvání, pure esence klasika. Host nehost, Nas nebo Santigold, tohle celý je především o třech brooklynskejch hommies, nepřerušovaným toku zábavy, nenuceným přehrávání všech jejich fíglů, co za ty léta zlidověly, a neustálým laškování s čímkoliv, i šaškováním na hraně schizofrenickýho pitvoření. Tohle je snad největší pravda o HSC Pt. 2, determinující zároveň absolutní absolutno o Beastie Boys: „I burn the competition like a flamethrower, my rhymes age like wine as I get older.“ Můžete si sami vybrat, jestli ve vás vyvolá nadšení, nostalgii nebo nostalgický nadšení. Netvrdím, že to je jejich nejlepší deska, to ani omylem, ale v kontextu s historickejma faktama o Beastie Boys a jejich konstantním bourání bariér a nerespektování jakejchkoliv pravidel, je tohle logickej další krok na jejich nekonečný pouti, a maj za to můj velkej, velkej respekt. Měli by mít i váš.