Karmageddon má atributy, aby již tak velká kapela byla ještě větší

• Karmageddon má atributy, aby již tak velká kapela byla ještě větší Fotogalerie (9)
    • 26.04.2011

Tak hned ze začátku bych měl zmínit, že jsem v životě žádnou recenzi nenapsal…

Chtěli jsme recenzi, nezaujatou nestrannou recenzi na Karmageddon, tedy desku kapely Sunshine, která oficiálně vychází 2.5.2011 a kterou si pár šťastných již pořídilo na některém z proběhlých „křtů“. Ale zpět k recenzi, přiznáváme, že my nestranní nejsme a proto jsme oslovili zpěváka Dana Kurze, který působí v kapele Atari Terror, která je žánrově na hony vzdálená tomu, co Sunz dělají, aby svůj názor na desku sepsal do pár vět…Výsledek zde jest ;-)

Tak hned ze začátku bych měl zmínit, že jsem v životě žádnou recenzi nenapsal. Taktéž jsem nikdy neposlouchal Sunshine a nikdy jsem nesledoval tuto scénu. A jelikož mě v poslední době baví hlavně oldskůl americkej deathmetal, tak to vypadá na pěknej oříšek. Nicméně byl jsem osloven, zda-li bych se tohoto úkolu nezhostil a budu se tedy snažit.

Sunshine – Karmageddon

Vydáno: 2.5.2011

Skladby: Today (Is Not The Day), Seven Sins, Seven Signs, NFNY, The Echoes, Crimson Curse, The Night Is On Fire, Poltergeist, Karmageddon, Astrogen Nostalgia, We Carry a Third World Briefcase

Jako první věc, která mě praštila přes uši, byl zvuk. Ten je brilatní. Možná to stálo strašnou vatu a kluci se s tim piplali půl roku, ale stálo to rozhodně za to. Celý to působí jak perfektně nazvučenej koncert. Všechno je pěkně slyšet a má to atmosféru právě živýho koncertu, ale bez chyb. Nevím jestli to byl záměr aby to tak působilo, ale mě to tak vyhovuje.

Instrumentální výkony hodnotit nemůžu, páč osobně na nic nehraju a řvaní v metalový kapele se nepočítá. Myslim, ale že nikdo nepochybuje, že Sunz hrát uměj. Nikdy na mě nepůsobili jako nějaká technická kapela, ale to co hrajou, hrajou dobře a tak by to mělo bejt.

Mile mě překvapilo, že Karmageddon nezní jako předchozí deska.....ale možná to byla ta ještě předtim…myslim tu s králikama v klipu, která mě hodně nebavila. Skladby z Karmageddonu bych si dovedl představit (což možná kluky vůbec nepotěší) jako hlavní proud v rádiích. Nevtíravej, kvalitní, minimalistickej, lehce temnej pop, (tady se bohužel nevyhnu přirovnání) který evokuje The Cure, U2 a Joy Division (ty kytary hlavně), ale v současném podání. Jedinou překážkou k masovýmu rozšíření snad může bejt jen Kayův charakter hlasu, kterej je takovej jakej je. Já osobně si na něj asi nikdy nezvyknu. Ale pro mě, kterej snídá batolata a pouští si u toho Six feet under, ani jeho hlas určen není. Mě by třeba daleko víc seděl hlas, kterej se objevuje v poslední „We carry a third world briefcase“ patřící jistému Justinu Pearsonovi. Nervní, vzteklej vokál, jak rád říkám „s názorem“, podpořenej elektrosmrtí alá Alec Empire. A jestli se nepletu tak tam zazní i Kayův hlas a tam už ten „názor“ slyšim. Vůbec mě ta poslední věc hodně baví i přesto, že bude zamejšlená spíš jako hříčka nakonec…bych řek.

Co mě ale trochu zklamalo, je to, že na to jak ta deska zní kvalitně a profi, tak obal žádná sláva. Jsem zvyklej, že Sunshine maj design hodně minimalistickej a spousta věcí od nich se mi líbí, ale obal Karmageddonu mi připadá, jak kdyby byl dělanej na poslední chvíli. Zajímavý fotky zabitý dost humpoláckou typografií. Celý to působí na rychlo zpíchlý, ale třeba je to záměr. A vlastně bych se ani nedivil kdyby byl, protože zrovna Sunshine budou kapela, která ví co dělá. No a nebo se na to jednodušše vysrali nebo nestíhali…

A abych tu celou mojí první jakožerecenzi sesumíroval. Karmageddon je kvalitní profesionální deska od lidí, kteří vědí co dělaj a co je baví. Má všechny atributy pro to aby již tak velká kapela byla ještě větší. Silný melodie, nenáročnost a dokonalej zvuk jsou silný argumenty pro koupi a poslech. Já sám jsem se přistihl při pobrukování některejch vokálků. Takže ti, kteří Sunz zbožňujou je budou zbožňovat ještě víc a ti nepolíbení (jako já) se nemusej bát, že by zvraceli s paroháčem v puse a řikali si, co že to zas kdo za přeslazenou sračku nahrál. Je to dobrá deska.