Modlitba za dva bratry a jednoho bratrance

• Modlitba za dva bratry a jednoho bratrance Fotogalerie (5)
    • 20.10.2010

Bože všemohoucí, nevím furt, jak Ti mám říkat. Přestože mě k zbožnosti vychovávaj od malička…

Bože všemohoucí,

nevím furt, jak Ti mám říkat. Přestože mě k zbožnosti vychovávaj od malička, tak jak se kurva jmenuješ, mi ještě nikdo neřek. Za to kurva se omlouvám, to tím prostředím, ve kterým se teď pohybujeme, ta zkaženost je všude kolem a občas mi to ujede. Snad to chápeš, Bože, protože Ty seš prej spravdlivej, ale i shovívavej.

Kings of Leon – Come Around Sundown

Vydáno: 18.10.2010

Skladby: The End, Radioactive, Pyro, Mary, The Face, The Immortals, Back Down South, Beach Side, No Money, Pony Up, Birthday, Mi Amigo, Pickup Truck

Takže, Bože, dneska toho mám na Tebe víc. Hlavně jsem Tě chtěl poprosit, ať žehnáš naší nový desce. Možná to není z názvu úplně zjevný, ale zasvětili jsme ji Tobě. Jo, já vím, Come Around Sundown není jako třeba Bože, jsi naše spása, ale slunce jsi taky stvořil Ty, stejně jako ty palmy, co jsou na obalu, tak co, že jo. Ty seš naše spása i cesta a my to víme. Tak, Bože, ať máme dobrý recenze. My víme, že Ty tajně řídíš i tu církev New Musical Express, takže tam je to v suchu, ale pořád je hodně lidí, co nám to ještě furt nebaštěj, tak jim, Bože, vroucně prosím, otevři oči a uši. Vždyť my jsme jako Tvoji poslové.

Já vím, Sex on Fire nebyla úplně církevní písnička, ale zase uznej, Bože, že taková melodie se povede jednou za život, i když i to je samozřejmě Tvoje práce, jako všechno. A Ty moc dobře víš, neb na nás pořád zeshora dohlížíš, že nejsme žádný spustlíci, a sex je koneckonců taky dar od Tebe. My nechodíme ani do striptýzovejch barů, ani nekoukáme na porno, bože! Vždyť víš, jak si ze mě bráchové ještě donedávna dělali srandu, protože jsem si nejdřív myslel, že bukkake je východní bojový umění, a potom jsem dlouho věřil, že se tak jmenujou ty japonský houbičky, co se dávaj do miso polívky.

Dokonce si o nás lidi občas šuškaj, že si to asi děláme sami mezi sebou, když jsme bráchové, pořád na cestách a neviděj nás s žádnejma holkama. Ale Ty víš, že to tak není, protože to by bylo v Tvejch očích snad ještě horší než bratrský bukkake (teď už vím, co to je). A buď mi svědkem, že to video k Radioactive jsme udělali proto, že to je takovej náš gospel, jako připomenutí toho, že jsme furt ta jižanská kapela a máme blízko ke svejm kořenům. A těm, co tvrděj, že to je trapný, mesiášský a že si hrajeme na nový U2, klidně vyřízni jazyk, protože to není pravda. Jared se tuhle rozplakal, protože je citlivej, a takový obvinění se ho hluboce dotýkaj. Jo, jasně, my jsme teď stadiónová kapela a baví nás to, ale nikdo z nás se nezná s generálním tajemníkem OSN ani s Dalajlamou jako Bono.

Když už jsem zmínil Jareda, tak prosím Tě, Bože, můžeš nějak zařídit, ať někde v sekáči narazí na stejně dobrý koně jako ty, co už má asi deset let, protože ty jeho se mu rozpadaj a nikde je už nechtěj podrazit. Díky. A jestli Tě můžu poprosit ještě o něco pro sebe – udělej prosím nějaký kouzlo s mojí abilitou psát trochu sofistikovaný texty, protože já jsem už nejmíň od Only By the Night zapnutej na autopilota a nemůžu přehráváním zastírat to, že moje rýmovánky jsou vlastně o ničem (kromě spirituálního podtextu mezi řádky, to je jasný).

Jinak myslím, že se nám s Tvou pomocí ta poslední deska docela povedla. Jsou v ní ty krásně velikášský móresy U2, ale zároveň jsme hodně poslouchali takový kůl kapely jako Interpol a Editors a vůbec hodně indie rocku, co se nikdy nepřehoupne přes provinční úroveň. Tak jsme si od nich trochu s Tvým požehnáním půjčili a povýšili to na stadiónovej level se špetkou hymnickýho afektu. Nikomu to neublížilo a nám pomohlo, no ne? A kdyby ne, už teď jsme v pozici, že můžeme sekat desky jako Baťa cvičky a náš trademark bude prodávat. Jo, bejt zbožnej věřící se vyplácí.

Tak jo, Bože, už musím padat, ale nechtěl jsem tuhle modlitbu ošidit, protože Ty bys to stejně prokouknul, kdyby to byla jenom formalita, že jo. Tak pozdravuj tam nahoře, že zdravím Ježíše Krista, a Tobě chválu, čest a slávu tak jako nám, na věky věků, amen.

Tvůj oddanej služebník Caleb