Páteční Kayovo free ride imaginárním peklem

• Páteční Kayovo free ride imaginárním peklem Fotogalerie (10)
    • 10.09.2010

Vítejte ve formaldehydovým akvárku, který je sponzorovaný pátečním KB freestylem.

Vítejte ve formaldehydovým akvárku, který je sponzorovaný pátečním KB freestylem. Dneska v něm máme dvouhlavou krávu a tři retardovaný narkomany, co si říkaj Salem.

Na tohle jsem se těšil hodně dlouho, protože jestli je něco totálně máklý, na hlavu, nedává vůbec žádnej smysl, a přesto vykazuje takovou intenzitu sugestivní nakažlivosti, černočerný digitální lo-fi magie a prapodivný mystifikace, ke který někdo hodně vtipnej zahodil klíč, jsou to právě Salem.

Salem – King Night

Vydáno: 5.10.2010

Skladby: King Night, Asia, Frost, Sick, Release Da Boar, Trapdoor, Redlights, Hound, Traxx, Tair, Killer

Salem se nedaj poslouchat jindy než v noci. Teda daj, ale není to vono. Nemá to ten majestátně tragickej a bezvýchodnej ‚mrd‘. Salem jsou smutnej, neútěšnej soundtrack k projížďce zdevastovaným městem, jak ho známe z hororovejch sci-fi filmů. Násobeno asi tak trilionkrát. Salem jsou jako orgasmicky nabustřený kvílení šílenýho větru, kterej uvízne mezi uvolněnejma kovovejma plátama někde na střeše opuštěnýho skladu ve čtvrti, kde nikdo nežije, i když všichni vypadaj, jako že jsou živý. Trilionkrát zesílený.

Salem sleduju už víc než dva roky. Mám všechny jejich dema, EPs a limitovaný singly i splity na vinylu. Jejich estetika je tak odpudivá, až je geniální. Nebo obráceně, to je fuk. Vlastně všechno je fuk. Zmar, nihilismus, totálně vyfetlý ‚fuck off‘ všemu a všem. Už jednou ztratili laptop s téměř hotovou deskou. Jejich s velkou oblibou používaný ‚sick‘ low frekvence a totálně hnusnej zvuk nechali umřít při masteringu zatraceně drahý reprobedny. Je jim to jedno. Nebo možná není, ale zábavnější je iluze, že asi je.

Jsou to rehab respondenti. A maj zatraceně zvrácenej smysl pro humor. Adorovat Salem je snadný. Bejt čistej už tak snadný není. Někdo fotí vážky, někdo loví zvuky ulice, a tihle pitomci si nahrávají navztekaný konverzace démonů a přimontovávaj je do svejch zpomalenejch tracků. Fakt vtipný. Vlastně půlka King Night zní podobně jako scénka z filmu Old School, kdy si Will Ferrell omylem nastřelí do krku drogy z uspávací pistole na zvířata a začne halucinovat (Nebo jako když naprosto zmatlaný pořádáte tour de bar ve městě, ve kterým žijete. Všichni najednou mluvěj jazykem africkejch domorodců a nikdo neví, jak vypadá česká vlajka, natož jakej je první verš český hymny. To všechno dohromady, a trilionkrát zpomalený). Dejte si ten film. Je tak blbej, že možná hned zapomenete na nějaký Salem. A to je přesně ono.

Jsou jakože mimoděk. Devastující chorál tří Antikristů. Pentagramy. Mlha. Totální absence umění, nebo i pokusů o ně. Autentickej zvuk bouračky na slow repeat, kdy auto proletí skleněnou výlohou. Jako reference dokonale poslouží film Crash od Davida Cronenberga. Kodeinovej funk. Doporučuju všechny čtyři videa: Dirt, Legend, Skullcrush a Asia. Uděláte si obrázek. Nic veselýho, žádnej vyvedenej internátní fórek. Tohle je hudební snuff porno film. Masakrálně reálnej, a přitom fiktivní. Investigovaný násilí a tekoucí krev, ale nikdo si nevsadí na to, jestli chemicky blouzníte vy, nebo je to celý do detailu promyšlenej komplot. Je to zkurveně jedno. Jo, až takhle daleko může to, čemu se říká ‚hudba‘, jít.

Dost keců. Na dvě kliknutí stáhnete King Night, na jedno nadechnutí si o nich kdekoliv přečtete, co jsou zač. Track by track rozbor najdete tady (http://thequietus.com/…track-review).
Já jsem tu jenom proto, abych na ně ukázal. Takže ukazuju. Salem. King Night. Poserete se strachy a je jedno jestli máte, nebo nemáte čistý svědomí. Démoni jsou zakletí andělé, co brali drogy a chlastali, a Salem jsou jejich zfetovaný právní zástupci. Kdo jinej taky může nazvat vlastní EP Yes, I Smoke Crack než ten, kdo ho fakt kouří?

Salem, jakkoliv dramaticky drogama masivně rozostřená kapela, developovala desku, která není z týhle planety, a součtem všeho je nominovaná na geniální, byť pro některý archetypy neposlouchatelnou. Sto deset bodů ze sta!

SALEM – Skullcrush