Jsi synem Satana a Otec ti přikazuje zabít zelenýho medvídka Haribo

Prej mám ubrat. Tak jo. Vypadá to, že Die Antwoord si to dávaj úplně odzadu. Něco jako backmasking.

Víte, co je backmasking? To je vykutálenej studiovej fígl, kterej se hojně používal v šedesátejch a sedmdesátejch letech. Jde o to, že do audionahrávky, která má bejt přehrávaná normálně popředu, se vloží nějakej vzkaz, kterej se objeví až při přehrávání pozpátku.

Die Antwoord – 5 EP

Vydáno: 9.8.2010

Skladby: Enter The Ninja, Wat Kyk Jy?, I Don't Need You, Fish Paste, Enter The Ninja (DJ Fishsticks Remix)

Vydavatel: Universal Music

Chytrý a vtipný. Daly se tak zašifrovat slova, který by neprošly cenzurou, a z backmaskingu se stal fenomén, na kterým bylo postaveno nespočet nábožensky podbarvenejch obvinění vůči metalovejm kapelám, který tímhle způsobem údajně nechaly promlouvat Satana. To byla vzrušující doba! Ne jako teď, kdy je nějakej Satan se svejma zvrhlejma vzkazama každýmu ukradenej. Ale zpátky k Die Antwoord.

Ninja ví, jestli jejich pošahaný pseudoposelství obsahuje jakýsi ještě zvrhlejší backmasking vzkazy, ale spíš bych řek’, že ne. Co je tahle parta zač, jsem už částečně naznačil v reportu z jejich pražskýho koncertu (čtěte tady: http://www.abra­dio.cz/hudebni-novinky/recen­ze/5292/die-antwoord-peckova-gameska-odsmazena-v-lucerna-music-baru/),
ale fakt je, že jejich ‘kariéra’ má nějakej podezřele zpětnej chod.

Fenomén internetovýho viru, kterým bezesporu bylo video k Enter the Ninja,
je téměř neopakovatelnej. Jejich ‘budoucí' debutová deska $O$ už je dávno venku v nespočtu modifikovanejch verzí s tunou bonusů a většinou nevalnýho bitrate. Komu to ale vadí, že jo. Z těch tracků jsou už dávno hiphopový evergreeny, a to ještě ani oficiálně nevyšla. Zato je ale venku jejich první ‘ofiko’ 5 EP, takovej teaser, kterej naznačuje, čeho všeho je tahle parta schopná a co od nich můžeme cca čekat.

Pět tracků, z nichž jeden je notoricky známá věc Enter the Ninja, a druhej ta samá v remixu DJ Fish Stick, což je stejně jenom další nonsense a mystifikace. Následující Wat Kyk Jy, je taky notoricky známej live zabiják sublimující prvky grime, southa hip hopu, raveovejch neurotickejch beatů i slow down pasáží à la Snoop Dogg. Geniálně vymyšlený, jednoduchý, účinný. Ninja už rapuje skoro dvacet let, má svůj styl a flow a je úplně fuk, že mu místama není moc rozumět, protože jeho angličtina inkorporovala hodně Afrikaan a nesrozumitelnýho slangu. I Don’t Need You je reprezentantem toho, o čem Ninja mluvil při našem ‘pokecu’ po koncertě v Lucerna Music Baru. Je sebevědomej a svoje rhymes možná trochu přecitlivěle označuje za poezii, ale tahle věc mu dává sakra zapravdu. Bezkonkurenčně nejlepším trackem je ale Fish Paste. Jestli Ninja jinde rapuje o tom, že jeho život je videohra, pak Fish Paste je postupem do dalšího hracího levelu.

Nezastavitelný flow a catchy refrén s přispěním maličkatý zhýralý Vi$$er dělá z týhle věci komiksovou Tank Girl. 5 EP je rafinovaně vymyšlený intro k věcem, co ještě přijdou, na to vemte jed. Návnada s mrskajícím se červíkem je lákavá a neodolatelná. A jestli chcete jen částečně pochopit ten mix mysteriózních blábolů, symboliky, Matějský poutě a šeredně dobře prodaný rutiny, možná bych doporučil dát si aspoň první řadu seriálu Carnivale. Tam to všechno je. Odsud, oklikou přes Cape Town, totiž Die Antwoord přišli. Ninja je tajemnej hlas Managementu a Die Antwoord jsou bizarní freak show. Backmasking included. Příští série ukáže pravdu, a nebude vůbec hezká.