Recenze Kay Buriánka: Arcade Fire - The Suburbs

• Recenze Kay Buriánka: Arcade Fire - The Suburbs Fotogalerie (10)
    • 04.08.2010

Předměstský vítr je krutý, počítej, děvko má, s tím…

Monotematický desky jsou vopich. The Suburbs je ale kurevsky dobrá deska, i když už v půlce jsem vevnitř sevřenej, jako by mě někdo vylil voskem a strčil do mrazáku.

Arcade Fire – The Suburbs

Celkový čas: 63:51

Skladby: The Suburbs, Ready To Start, Modern Man, Rococo, Empty Room, City With No Children, Half Light I, Half Light II (No Celebration), Suburban War, Month Of May, Wasted Hours, Deep Blue, We Used To Wait, Sprawl (Flatland), Sprawl II (Mountains Beyond Mountains), The Suburbs (Continued)

Vydavatel: Merge Records

Paranoia a vzpomínky na dětství, který bylo sice oukej, ale čím víc se v tý Pandořině skříňce člověk přehrabuje, tím víc se mu do očí derou slzy.

Arcade Fire jsou hráči na harfu nostalgie, mentálně postižený žongléři s emocema a lukostřelci, co odvážně a odhodlaně, ale se zavázanejma očima míří na vaše zlomený srdce. Tohle je válka o pískoviště. Spravedlivá odveta partě z vedlejšího bloku, co stavěla malý šibenice, věšela na ně pochytaný polomrtvý myši a rozdělávala pod nima ohně. Bludiště v podsklepenejch barácích z třicátejch let, kam se člověk bál ještě v patnácti, protože nikdy nevěděl, kdy od koho dostane do zubů. Zakázaný hry, první cigára, stanování ve vnitrobloku, holky, co ještě neměly ani prsa.

The Suburbs je jako dirty bomb naplněná pokroucenejma vzpomínkama, co vyvolávaj asociace na ty vlastní, pak je tam hodně slznýho plynu a neuvěřitelně moc emocí, který ne každej umí naprat do muziky tak, aby to nebylo úplně dementní klišé. Jak říkám – už v půlce se ošívám a nervně strkám pracky do očí, protože tam mám vlhko. Ne že by to bylo úplně příjemný, jenže já jsem trochu masochista. Mám ustláno v lepkavejch sítích upředenejch z melancholie vysokejch klávesovejch rejstříků a mollovejch postupů, chce se mi zavřít oči a už je nikdy neotevřít. Proboxovat se časoprostorovým tunelem zpátky tam, kde se to porouchalo, a vzít s sebou nějakýho opraváře identit, protože tohle sám nezvládnu.

Už jsem mu volal. Je na cestě. Než se laskavě dostaví, dám repeat a zabiju se znova.